måndag 6 maj 2019

Måndagslistan!

Jag: 
Jättebra! Jobbade två dagar, sen blev det ledigt igen en dag. Tänker tillbaka på när Liv var mindre och jag var ledig onsdagar. Sån himla bra dag att vara ledig på. 

Familjen: 
Också bara fint.

Veckan som gick:
Jobb men med en ledig dag mitt i. Den dagen blev väl inte riktigt vad vi hade planerat men. :) Tanken var att det skulle vara så fint väder så att vi skulle åka till vårt "vitsippeland" och fira in våren men det var ju kallt och inte alls så trevligt väder. Då tänkte vi fortsätta med att fylla igen grus där vi dränerar men då fick Lars se att det läckte ifrån någon slang på grävmaskinen så då blev det inte det heller. Däremot blev det mer tid för Livs kojbygge så då blev det helt klart istället. Nu ska vi bara möblera lite så det blir lite kul att vara där också. Jag städade lite i växthuset också på onsdagen. Det sista gruslasset kom i på lördagen och Lars har börjat fylla igen. Vattnet upp till växthuset fungerar nu också, ska bara få hit en rörmokare som kopplar om eller hur det var...
Annars var vi till ett par kompisar på valborg där vi grillade och hade det trevligt. Och Liv fick för första gången gå med en kompis på marten (och hennes pappa). På lördagen var vi på kosläpp i Gunnerud. Jag tog premiärturen med gräsklipparen. Liv har också varit på sin allra första fotbollsträning. Hon tyckte det var jättekul så vi hoppas att hon vill fortsätta. Jag har också bokat ett Kolmården-besök samt, tillsammans med en kompis, bestämt en dag för loppis fram i vår.

Veckan som kommer: 
Jobb! Inget speciellt planerat efter jobbet. Kanske börja kolla över det jag ska sälja på loppisen. Efter denna vecka kommer två veckor som är lite mer med jobbet på kvällstid.

Veckans bästa:
Att det faktiskt kom regn! Och att vi nått ett av delmålen i dräneringen.

 Vad jag ser fram emot till helgen:
En liten lugnare helg. Vi har jobbat på rätt bra ett tag och känner att det skulle vara skönt med lite mindre att göra.

Drömmer om:
Sommardagar! Eller åtminstone vårvarma dagar. Maj har hittills bestått av jädrigt kalla vindar.

Min träning: 
Fortfarande ömma muskler efter all grus. Cyklade fram och tillbaka till jobbet i tisdags, sammanlagt 2,6 mil. En joggingtur (på fredagsmorgon innan jobb, yeah), två tabata-pass och fyra rastpromenader. Rätt okej va? Dock har jag fallit tillbaka lite i fikaträsket. Är ju lätt att hamna där vid den här årstiden, eller vad säger ni? Förbjuder inget utan tar om jag är sugen när det bjuds. 

Inga kommentarer: