måndag 20 maj 2019

Måndagslistan!

Jag: 
Bra! Lite mör i kroppen efter att än en helg öst grus. Men nu ska det vara lugnt på den fronten ett tag framöver.

Familjen: 
Bara bra.

Veckan som gick:
En vanlig jobbvecka. Och en del jobb här hemma och gräsmatteklippning två kvällar. Längtar tills vi kan installera vår bröllopspresent alltså. Har klippt gräsmattan tre gånger i år och är redan less på det. Hjälper inte att jag peppar mig med att det är ett gratis träningspass, tycker inte om att inte kunna välja när jag vill klippa utan jag måste när vädret tillåter. 
En kväll hade vi invigning i Livs koja. Det var så mysigt; hon och grannen bakade muffins innan och det var så kul att höra dom i köket. Jag önskar ju att Liv blir mer delaktig i matlagning och bakning så hoppas hon fick lite mersmak när hon fick greja utan vuxen. De var i alla fall jätteduktiga som läste recept och fixade ingredienserna själva. OCH, utan att jag sa till, plockade in allt och gjorde fint efter sig. Sen fikade vi uppe i kojan.
Vi har också varit på utvecklingssamtal för Liv under veckan. På lördagen var vi på 4-års kalas och på kvällen såg vi Eurovision. Vet inte när jag senast såg en hel Eurovision. Många bra låtar men att inte Estland tog hem vinsten kommer jag aldrig riktigt att fatta. 

Veckan som kommer:
En vecka som är alldeles fullbokad. Sena jobbdagar, brandutbildning en kväll, föreläsning en annan kväll. Lars ska ut med jobbet och äta en kväll och till helgen är det mors dag. Hoppas på att jag hinner måla pallkragarna under veckan.

Veckans bästa:
Invigning av Livs koja. Ibland behövs det inte så mycket för att se ögonen tindra. Att delen framför växthuset är klar. Bara delen där pallkragarna ska stå är kvar nu där det fattas flis och pallkragar.

Vad jag ser fram emot till helgen:
Hoppas på en lugn mors dag.

Drömmer om:
Lite mer värme. Att all jäkla pollen försvinner så att man kan göra iordning på altanen och verandan. Såg att jag dessutom måste städa om i Boa då det har dragit in en himla massa pollen. Suck!! Önskar mig också fler timmar på dygnet. Är så mycket jag vill hinna med just nu.

Min träning:
Inte riktigt nöjd, hade gärna fått in ett tabata-pass eller annan hemmaträning men min rygg sa stopp efter all gruslastande. Två joggingturer, varav en på över 6 km (längst i år), två rastpromenader och en långpromenad och sen så cyklade jag fram och tillbaka till jobbet en dag. Får kanske vara godkänt ändå. :)

Inga kommentarer: