söndag 28 juli 2019

Veckan som gått.

Vilken vecka det blev. Så himla varmt, nästan för varmt för att jag ska orka med mig själv. I början hade vi Livs kusin Albin här i två nätter. Ena kvällen passade vi på att åka ut med båten. Vi åkte norrut och stannade till vid en liten strand innan Frykenstrand. Barnen badade lite, sen fikade vi och åkte hemöver tillbaka. Tiden går fort när man ska i och ur med båten även om vi får till det bra.

 Lars har börjat jobba igen så en dag åkte jag och Liv till stranden. Jag vägrade vattenlandet denna vecka när campingen är överfull. Strandhäng gillar ju jag allra mest och Liv har faktiskt inte frågat efter vattenlandet denna vecka.

Det blev båten ytterligare en kväll. Vi köpte med oss mat och la till utanför Kolsnäs. Liv och Lars badade från båten, jag läste bok. Vet inte hur många böcker jag läst denna sommar, är inne i ett riktig bokläsarperiod.

Under veckan har jag också plockat den första buketten med egna luktärter. Har fyllt en hel pallkrage med dessa ljuvliga blommor och nu börjar det bli en hel del. Doften är underbar.

Igår kväll när jag tog vattningsrunda så gick solen ner och gjorde himlen så fin. Att gå vattningsrunda på kvällen och se vad vi har åstadkommit borta vid växthuset är verkligen lycka.

Natten inatt sov jag och Liv i tält. Kanske inte det bästa valda natten med tanke på  hålligånget på Kolsnäs som medförde bilar och dunkadunka från vägen men det gick bra. Var otroligt svalt och skönt att sova ute iallafall.



Inga kommentarer: