måndag 16 september 2019

Måndagslistan!

Jaa, det blev en bloggpaus igen. En högst ofrivillig sådan. 
Lars pappa gick hastigt bort för en månad sedan och jag är inget vidare på att låtsas att saker är bra när det inte är det. Därför kändes det väldigt oärligt att bara låtsas som ingenting och fortsätta blogga. Samtidigt hade jag ingen lust att delge "alla" direkt heller. Men någonstans måste man ju börja se framåt och fortsätta livet. Det som är så skört...Så nu försöker jag igen.

Jag:
Har kommit in i jobbet ordentligt och kalendern börjar fyllas med jobbsaker. Jag känner mer och mer att jag inte är gjord för att jobba heltid. Får ett extremt behov av att få vara hemma på helgerna och vill helst inte lämna det alls. Inte så hållbart i längden kanske.

Familjen:
Så bra som det kan vara just nu. Vi tar dagarna som dom kommer, finns nära varandra.  

Veckan som gick:
Tung dag med begravning. Annars har jag ägnat veckan åt att plocka/rensa/göra höst.

Veckan som kommer:
Vanlig jobbvecka men med "läslyftet" en eftermiddag och en dags FAS. Har också sex stycken samtal med föräldrar inplanerade.

Veckans bästa:
Svårt att hitta något positivt just från denna vecka men om jag ska tänka tillbaka på den senaste månaden så har jag märkt att när något hemsk händer så finns det så många runt omkring oss. Som skickar sms, som låter en få lätta sitt hjärta, som kramar om en, som skickar fina blommor och som frågar hur vi mår. Det gör mig väldigt rörd!

Vad jag ser fram emot till helgen:
Har varit så mycket nu ett tag så vill bara få vara hemma.

Drömmer om:
En fin höst.

Min träning:
Har börjat med att skriva upp mål för kommande veckas träning. Det gör att jag kan lägga träningen på en mer rimlig nivå. Denna vecka blev det två tabata-pass, en joggingtur och tre rastpromenader.