söndag 25 april 2010

Slaget på Myra!

Ja, i fredags började det grävas lite vid vägkanten. En elkabel togs upp. Men igår grävdes vägen upp för...ja vaddå? Jag har inte så bra koll på detta märker jag nu. Tror det var för att en elkabel skulle ner där, hmm. I alla fall, nu ser det ut som ett litet slagfält utanför. Marken är mjuk och grävaren slirar omkring. MEN, det bekommer mig inte så mycket för jag vet att det för något gott med sig.
Våran snälla grävare, som kommer när han sagt, grävde också bort resterna av husgrunden på det tidigare utbygget. Så nu, grävmaskinisten som inte kom, nu får du pallra dig hit imorgon om du ska ha nåt jobb kvar här!!

Ja, och vad gör jag då när det dras kablar och grävs i backen förutom att serva med fika? Jo jag skrapar och skrapar på de blivande utemöblerna. Men igår hände nåt! Jag fick gå över till slipa, slipa, slipa. Och snart så får jag börja med det roliga, att måla. Igår när jag tog en paus ifrån slipandet så kom jag på ett projekt som jag satte igång med att måla i morse. Kan ni gissa vad det ska bli?

Inga kommentarer: