lördag 28 augusti 2010

Badrumskakel och klinkers!

Nu har jag tagit kort på badrumskaklet och klinkersen. De gråa plattorna är alltså till golvet och de vita till väggen.
Mosaiken ska vara i duschhörnan, där kranen kommer sitta. Alltså inte i hela utrymmet. Har lite beslutångest över den. Vi tycker ju om den lantliga stilen men jag är rädd för att den mosaiken blir för "modern". Vad tror ni?
I torsdags sattes det gipsskivor och duschen byggdes. Den ser gigantisk ut och visst är den stor men jag tror den blir perfekt.
Under veckan har även tvättstugetaket satts klart.
Tack för hjälpen Andreas!
Nu är det "bara" att måla...

5 kommentarer:

Emma sa...

Tror det blir snyggt jag! Är väl svårt att få det sådär riktigt lantligt i badrummet där man snarare vill ha fräscht och ljust. Sedan kan man ju alltid greja till med textilier och annat så det blir lite mer lantligt! Krams

Anonym sa...

Snyggt, snyggt, snyggt =)Jättefin mosaik som bryter av lite/ Kram Veronica

Anonym sa...

Dä blir sö bra sö ska du se när det kommer upp. Kämpa på med målandet! / Cicci

Anonym sa...

Skitsnyggt Jessica!!
Där har ni verkligen valt rätt tycker jag:)/Anna

livet på myra sa...

Tack för alla positiva kommentarer! Ja, det blir nog bra till slut. Känner mig nöjdare med mosaiken när duschhörnan blev mer verklig med väggar och hörn.
Målandet av innertak dröjer nog, ska få torka ordentligt så det inte blir obehagliga springor. :)