fredag 17 oktober 2014

Till slut så...

Ääntligen fredag. Den bästa dagen i veckan när hela helgen ligger framför. 
Passade på att ta kort idag när jag kom hem. Blir mörkt tidigare och tidigare och nästa helg ska vi ställa om klockan...Nå väl, här kommer bilder från våran light-renovering i vardagsrummet som jag lovat.
Eftersom vi va halvvägs ut i rummet när vi har grejat i hallen så skulle vi ändå byta golvsocklar på några väggar. Då tyckte vi att det var lika bra att byta ut alla (tre till) och då kom jag på att det skulle vara kul med en annan färg på väggarna också. ;) Tidigare var det en beige färg, ganska ljus förvisso men inget jag själv skulle ha valt. Så vi målade om, i samma kulör som väggen i hallen har fått. Vi tycker att det blev stor skillnad på ljuset i rummet men det är svårt att visa på bild.


Min loppisfyndande stege har kortats av och kommit in.  Är ni nyfikna på hur den såg ut när jag köpte den så kan ni klicka här.
 Fotoväggen har utökats och den här gången har jag blandat in svart-vita kort.
 Ny matta och nya kuddfodral.
 (Här ser ni att det inte är riktigt klart i hallen än,..)
Elementen blev under sommaren blästrade och ommålade. Och så har vi fått termostater på
På tv-bänken; Livs fina teckning på vår familj. Men med en extra katt. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va fint ni har det!!!

livet på myra sa...

Tack snälla!!