lördag 9 maj 2015

Takläggning!

Tänk att man kan ha sån tur med vädret ibland. Vi hade planerat in att vi skulle få hjälp med taket idag, av Lars pappa och Jan. Nästintill vindstilla, händer typ aldrig här, och sol. Och det gick väldigt smidigt och fort att lägga också.
Nu är den ena sidan klar. Det ska upp hängrännor innan ställningen kan tas ner och flyttas till andra sidan. Sen ska ströläkt och bärläkt upp innan den sidan också får plåt.
Det här med takläggning har jag inte varit så värst involverad i. Höga höjder är inget för mig. Så stort TACK till Leif och Jan som varit här och hjälp oss idag!

5 kommentarer:

Emma sa...

Nej fy för att sitta där uppe! Jag låter bara andra var uppe på altanen när den ska rivas nu. Jag bearbetar mycket hellre golvet istället. :-) Krams

Morgan sa...

Snyggt! Är det inte jobbigt att lägga plåten från vänster?

livet på myra sa...

Ja,Lars ville ha hjälp av mig en dag men det slutade med att jag fick flytta runt stegen och använda den ist. Det värsta är nog proceduren av och tillbaks på stegen,då får jag för mig att jag ska ramla. ;)
Kram

livet på myra sa...

Inte om man är vänsterhänt!

Morgan sa...

Jaha det har jag missat att Lars, Jan å Leif är:-)