lördag 16 maj 2015

Taket är färdigt!

Åh, vad härligt det är när man är klar med saker som känts lite jobbiga att ha ogjort. Nu var inte taket på denna sida så dåligt men just grejen, när man vet att det ska göras och att man nu kan lägga det bakom sig. Så vet jag också att det blir roligare saker att göra istället, tillsammans, för detta med taket har legat på Lars. Där har inte jag kunnat bidra med så mycket. Jag har visserligen gjort allt annat som behöver göras så att Lars kunnat lägga all tid på att förbereda inför takläggning, som vanliga vardagstråkiga sysslor, men som sagt, jag har inte gjort något med taket.
(Nej, det är inte vi som kom på att måla en liten dutt på ena sidan...)
Idag hade vi flera som hjälpte till. Så stort TACK till Jan, Leif, Karin och Nicklas för all hjälp!! Och TACK till Marita också som tog sig an Liv så jag fick måla och greja lite ifred!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Å flitens lampa den fortsätter lysa hos er ;-)
Jag ä imponerad över hur ni får ihop det med barn å hus å hem å fix å jobb å allt i vardagen.tips å tricks mottages tacksamt he he:-)

Morgan sa...

Fint det blir! Dä va alltså du som målat på västra väggen idag?!

Kalins Foton sa...

De ä att rolet å få hjölp te sö gött en kan :D
//Karin Å Niclas :)

livet på myra sa...

Tack! Ja du,det är nog mest så att vi grejar mycket på vår lediga tid,har inga sportaktiviteter på helgerna eller föreningsliv och ingen att köra runt på än till träningar osv. Lars jobbar skift och får en del gjort då Liv kan vara ute med honom. Hon är mer på mig än på Lars så det brukar vara lättare. Sen är Liv ändå ganska lätt att ha med,hon gillar tex att bli med och handla virke etc. Sen ger vi varandra tid till att greja. När Lars hållit på med taket så har han fått lagt allt annat åt sidan och jag skött marktjänst istället. Inte kul alltid men en period funkar det. Sen är vi rätt så strukturerade också. Det är väl därför vi har flera projekt på gång samtidigt. :) Och sen kan jag lova att det inte alltid ser perfekt ut här hemma även om jag gillar att ha städat och i ordning runt mig. ;) men det är inte ofta jag visar här...

livet på myra sa...

Nä det va ju inte det! :)

livet på myra sa...

Det va superbra!! Underlättade en hel del! <3