lördag 12 december 2015

Härlig lördag!

Vilken härlig dag vi vaknade upp till. Sol, några minusgrader och med frost som gjorde allt fint vitt. 
Vi hade några vänner här på glöggmys och när de kom passade vi på att ta kort på varandras familjer. Lite lagom spontant men några bra kort blev det. Sen grejade vi lite hemma, jag passade på att ta fram lite granar och tallris och dekorerade ute. Det blir så mycket roligare att göra det när det är minusgrader. Sen var jag med om en nära-döden-upplevelse när jag skulle hämta mina gamla jutesäckar ute och det for fram en mus precis när jag lyfter på den översta säcken....Sprang in och hämtade Lars för jag vågade inte ta i några fler men stod ändå där ute och skrek när musen sprang för livet över golvet. Ja, herregud!
På eftermiddagen åkte vi ner till kyrkan för att se på Lucia. Så himla fint! Sen blev det hämtmat från Kinarestaurangen och soffmys till Ernst.
En alldeles finfin lördag!



Inga kommentarer: