onsdag 30 december 2015

Trött på röran!

I köket har vi en skänk som det, tyvärr, väldigt gärna hamnar saker på. Allt ska landa där innan det kommer vidare. Och i korgarna har Liv massa saker. Jag försöker sortera undan ofta men hon "knör" in sakerna och sen hittar hon inget och då åker allt ut tillbaka. Jag tycker mest att den där skänken varit en energitjuv som man aldrig kan ha ordning på. Och jag gillar ordning. Kan t o m acceptera ett organiserat kaos men det är inte ens det.  ;)

Så jag kom på att jag skulle sätta upp ett tyg. Och när jag kommer på något så ska det helst ske på en gång och något tyg hade jag inte hemma. Däremot passade en handduk där. Och när jag rotade i linneskåpet fann jag även en handduk i lite mer julig stil. Så den får börja att hänga uppe. Så byter jag ut den sen. Handdukarna passade så precis att jag behövde sy en smal kanal upptill. Perfekt, då slipper jag "förstöra" några handdukar..

Kan lova att bänken inte är så här städad nu heller men nu går det lättare att hålla efter.


1 kommentar:

Anonym sa...

De va smart! Snyggt me:
Kram farmor