fredag 1 januari 2016

Tillbakablickar!

2015 var ett ganska bra år för mig. Jag fick under senare delen av 2014 hjälp med alla tankar och all sorg kring alla våra misslyckade ivf:er. Det gjorde att jag oftare valde glädje, prioriterade bort saker som jag inte mådde bra av och inte la onödig energi på saker och ting. I världen var det katastrof detta år men det har väl inte undgått någon...

Lite bilder från vårt år:
I januari blev det lite uteaktiviteter och snögubbar var ju ett måste. Denna fick heta Olof och det tror jag var och varannan snögubbe fick heta. :) Liv fick också skidor i julklapp som hon åkte när humöret var bra.
 I februari firade vi både Liv och Lars födelsedag. jag gjorde en tårta med sockerpasta för första gången och den blev väl ändå helt okej får jag säga. Liv packade också in sina nappar, som hon haft så svårt att slita sig ifrån, på sin födelsedag och la undan dom till påskharen. 


Dagen före Lars födelsedag skar han sig i fingret, efter ett fallande glas i köket. Det slutade med akuten en söndag kväll som övergick i natt innan han fick fem stygn i fingret. I present av mig hade jag planerat en utflykt till Hovfjället för att kunna åka skidor tillsammans. Vi hade båda köpt skidor tidigare det året men inte åkt tillsammans.
Den trippen fick vi skjuta fram till mars och såhär i efterhand kunde det inte bli en härligare dag att åka skidor på. Strålande sol och en alldeles underbar vinterdag.  
I april firade vi påsk. Det blev en jobbig påsk då min pappa hastigt blev väldigt sjuk. Påskharen kom och Liv var mycket nöjd över sitt byte. 

Ute byggde vi ett förråd, inne i det stora uthuset. Något som inte är riktigt klart än på utsidan. På insidan är det klart så där har vi fyllt på med mycket saker. 
Vi var på kosläpp och såg kossor som skuttade och var alldeles stölliga. 
Vi tog fina familjebilder med duktiga Helena.
I maj fick vi också ett tillskott i familjen då min bror fick sin tredje son, Edwin. Här nästan två månader gammal.
I slutet av maj åkte vi till Vimmerby. Vi valde att bo i stuga i Västervik, det var ett bra val. Jättemysigt hade vi och jag tror att vi kommer att göra en resa dit i år igen.

I juni tog Lars syster studenten och gick på bal.
Hemmavid så jobbade vi med uthuset som fick nytt tak, till viss del ny brädfodring och ny färg. 
Vi la också sten på framsidan huset och gjorde verandaräcke. Och till slut fick jag också min efterlängtade trappa. Äntligen kändes framsidan som det ska på ett hus.
I augusti firade vi min bror som fyllde 30 år. Det var en av sommarens varmaste dagar och vi satt ute hela kvällen. Annars var väl sommaren sådär vädermässigt.
Jag och Lars firade 12 år som par och knäppte detta kort när vi picknickade vid Fryken. Detta är ett av mina absoluta favoritkort. Har t o m den som framsida på min kalender. Älskar Livs min.

I slutet av augusti åkte vi på semester till härliga Mallorca. Så skönt med sol och värme efter den usla sommaren. Det lockar verkligen med en utlandssemester igen så får se om vi kan få till det.
Hösten bjöd på biopremiär för Liv, vi planade ut gräsmattan och sådde gräs, satte innerväggar i förrådet och målade. Vi passade också på att ta höstkort.
I november åkte vi till Göteborg på en långweekend. Sverige var ett oroat land och det kändes verkligen sådär att åka till en storstad. Det gick bra som tur var och vi hade en jättebra helg.
I december öppnade Liv julkalender varje dag och flera  gånger bjöds det på roliga aktiviteter. Vi var bl.a till Arvika badhus och till ishallen.
På själva julafton hade Liv feber och var lite hängig men vi klarade av både julafton och juldagen innan vi landade hemma på Annandag Jul.
Ja, det var lite tillbakablickar från året som gått. Vad 2016 bjuder på har jag ingen aning. Drömmar har vi, får se var de leder.
På bloggfronten har jag tänkt fortsätta med två inlägg i veckan. Började med det i början av året och satte det som ett litet mål för mig själv. Förhoppningen annars är väl att fler ska hitta kommentarsfältet då det gör bloggandet så mycket roligare om jag får lite respons.
Gott Nytt År!!

7 kommentarer:

A sa...

Gott Nytt År till dej å din goa familj! Åhh va kul det va med tillbakablicken, gilla;-)
Jag ser gärna mer av förrådet i uthuset om man får önska!!

Emma sa...

Vad bra att du fick hjälp där i början. Skönt att släppa och kunna fokusera på annat. Jag har också gjort det även om sorgen ej varit så stor som för er såklart. Önskar er ett fantastiskt 2016. Kram

Emma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Veronica sa...

Va kul det är med en sammanfattning av året. Det hinner hända så mycket som lätt glöms bort i vardagen!

livet på myra sa...

Åh tack!! Ja vet du,så många gånger jag sagt till mig själv och sagt till Lars att han ska påminna mig om att ta kort därute. Men igår hände det. Så snart kommer det ett inlägg om förrådet. Håll utkik! :D

livet på myra sa...

Tack detsamma!! Kraam

livet på myra sa...

Ja det är faktiskt kul. Egentligen skulle man reflektera oftare vad man gör,tex efter en helg eller en vecka för det är så lätt att man känner att man aldrig gör något,varken med Liv eller hemma eller på jobbet. Men sätter man sig och tänker så inser man att gör jättemycket bra saker.
Kram