lördag 9 januari 2016

Vad passar bäst en kall vinterdag?

Vilken underbar vinter vi fått. Idag fick julsakerna åka ner tillbaks i kartongerna. Började lite smått under veckan och tänkte att tomtarna skulle vara kvar ett tag till. Men när jag hade börjat så blev jag lite rastlös och ville få bort allt. Det är ju egentligen inte tomtarna som jag tycker är mysigaste utan allt annat pynt och det har jag haft uppe sen första advent. Och granen, ja den fick också åka ut idag och det var nog tur för den barrade nog så mycket redan. Såklart dansade vi ut både Livs och vår stora gran. Det blir lite tomt när julen plockas bort, finns ju så mycket fint att pynta med i december och det är svårt att hitta på nya saker i fönstren osv. Och, nej, jag tänker inte börja tjata om våren redan och längtan. Vi har förhoppningsvis en fin vinter framför oss och våren kommer när den kommer.

Till mat idag gjorde vi tacosoppa med nybakat bröd till.
Brödet har jag bakat flera gånger och det är såå gott. Receptet hittar ni HÄR. Jag får dock alltid förlänga gräddningstiden tiden till 45 minuter så låt det vara inne i lite längre än 25 minuter.
Smarrig tacosoppa hittar ni recept på HÄR. Jag brukar också ha i röd och gul paprika och sen måste det ju vara vitlök i creme fraichen som man klickar i tallriken.

Mmmm!

2 kommentarer:

Emma sa...

Jag har också kvar lampor och stjärnor än, de lyser ju upp och är så fina. Tomtar vill jag nästan bara ha över juldagarna medan granen gärna hade fått stanna ett tag till. Tyvärr barrade den så förfärligt så den åkte ut förra veckan.

Mmm.. tacosoppa. Det måste jag göra nån dag!

Kram

livet på myra sa...

Ja, vi tyckte inte att vår gran barrade så mycket men det passade bäst att ta ut den då eftersom vi skulle dansa också. :) Men sen när vi skulle ta ut den så ingås vi att den barrade visst en del ändå... Men Livs gran, my god,den barrade mycket den, sen var den så stor också så den tog i karmen på Livs rum när den skulle ut och då rasslade det barr kan jag lova.
Ja, prova tacosoppan, den är jättegod! Om du provar med vegfärs får du gärna tala om ifall det blev bra, har inte vågat prova det än i den.
Kram