lördag 23 januari 2016

Nya badrumsskåpet!

Precis till vänster när man kommer in i badrummet har vi tidigare haft en öppen hylla. Också en otrolig dammsamlare som var svår att ha förvaring i. Jag saknade ett ställe där vi kan gömma undan saker  i badrummet, kommoden som vi har som tvättfat har väldigt tröga lådor och sväljer faktiskt inte hur mycket som helst. Efter vi hade gjort ett skåp till hallen med hjälp av två fönster så var jag sugen på att göra ett till. Ett gammalt fönster från svärföräldrarna som stått i uthusen i flera år var perfekt i storlek. I somras skrapade jag färg, slipade och slipade. Det är lite jobb när man får gå över alla spröjs för hand, där funkar det inte med en slipmaskin inte. 
Lars byggde själva skåpet med fyra hyllplan som är i samma höjd som spröjsen och jag sydde ett tyg till insidan. Nu syns det inte så väl men det är samma tyg som vi har i det andra skåpet, ett billigt spetstyg från Ikea. Fick dock sy på ett vitt tyg på spetstyget för det blev lite väl genomskinligt annars.
Det enda som saknas nu är ett handtag till lådan, har inte bestämt än om det blir en knopp eller ett skålhandtag.

6 kommentarer:

Morgan sa...

Skålhandtag!

Anonym sa...

Porslinsknopp från Indiska?

Emma sa...

Jättefint! Jag gillar inte heller öppna ytor. Ångrar så att vi satte upp hyllor i arbetsrummet. Letar nu efter praktiska skåp istället.

Anonym sa...

snyggt ☺ tror på skålhantag jag också ☺
kram Linda

Veronica sa...

Varför inte ett läderband till handtag?! :-)

livet på myra sa...

Tack för alla förslag. Kul med olika alternativ. Lutar mot skålhandtag dock, ska bara hitta ett perfekt. :)