lördag 4 juni 2016

Lite om mig...

Har aldrig gjort någon sådan här lista förut men tänkte det kunde vara trevligt emellanåt. Om inte annat så tyckte jag att det var kul att få svara på frågor om mig själv.


1. Hur gammal är du? 35 år, blir 36 i november. I min ålder är det fint att fylla sent på året.
2. Hur gammal känner du dig? I sinnet 20 år kanske men med ett mer moget tänk än är jag var 20. Kan bli så förvånad när folk frågar hur gammal jag är och siffran känns heelt fel. Tittar jag på kroppen skulle jag säga 80 år...;)
3. Var bor du? I ett hus i lilla Torsberg strax utanför Sunne.
4. Vad har du gjort i dag? Varit i stan en snabbis, köpt sten, hämtat upp Livs kusin som ska vara hos oss under helgen, cyklat 2 mil, börjat med min Ernst-vägg och målat en husvägg till. 
5. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Jag tycker faktiskt om alla årstider. Så länge det är ordentligt, en vinter som bara regnar bort är inte kul. En sommar utan sol och värme är nästan ännu värre. Är det något jag inte gillar så är det just regn, det kan göra alla årstider till de sämsta. Men annars så försöker jag alltid att vara i den årstiden och se det positiva som är och inte längta framåt hela tiden. Blir så jobbigt att leva då.
6. Är du beroende av någonting? Choklad kanske och kärlek från Lars och Liv.
7. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig? Jaa, jag har väldigt svårt för att bara slappa när jag är hemma. På semestern går det utmärkt men när jag är hemma vill jag gärna ha någonting att göra hela tiden och blir snabbt rastlös. Perfekt när man har hus...Sen är jag en jävel på logistik. Särskilt när jag gör mat. Kan inte förstå när man (läs Lars :) ) börjar med att göra salladen när man ska fixa middag. Jag fick mina första glasögon när jag var 7 år och sen blev synen bara sämre och sämre. När jag var 25 så opererade jag bort min närsynthet. Inte med laser som de flesta gör idag, det var min syn för dålig för. Utan jag opererade in en extra lins framför den befintliga linsen som man har. Det är ett beslut som jag aldrig har ångrat. 
8. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Jag älskar att vara hemma så skulle alla gånger välja det. 
9. Vad är du på för humör just nu?  Rätt okej men väldigt trött.
10. Vilket är ditt favoritgodis? Sura nappar och choklad.
11. Vilken är din favoritaffär? Hmm, svårt. Handlar på de flesta vanliga affärer och har en blandning i både klädväg och inredningsväg.
12. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska helt klart. Fast jag är ändå inte en sån som kan sitta uppe hur länge som helst, försöker alltid ligga i sängen till 22 på vardagarna. Är superseg på morgonen och vill aldrig gärna gå upp. 
13. Har du blivit sydd någon gång? Ja, opererade bort blindtarmen när jag var 13 år, opererade bort sköldkörteln 2010 och sen blev jag sydd efter förlossningen (skräll).
14. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Någon som visade omtanke när jag behövde det.
15. Är du blyg? Nej inte direkt men jag avskyr att vimla så där som man kan få göra ibland. Eller sitta med helt okända på kalas, bröllop etc. Det är mest jobbigt innan för det brukar ju gå rätt bra. Jag är ju rätt rolig när jag kommer igång. ;)
16. Vad heter du i andra namn? Inger och Kristina.
17. Vill du gifta dig? Ja!
18. Har du något smeknamn? Inget som används så flitigt, Jess eller Jessie möjligtvis. 








Inga kommentarer: