lördag 1 oktober 2016

Vad vi har grejat med på sistone!

Här har det varit en bloggpaus ett tag som ni kanske märkt. Livet kom liksom mellan. Det var inte bara Grållan som lämnade oss denna måndag för nästan tre veckor sen. Min mormor gick också bort samma dag.
Men nu är jag nog tillbaka. Blir ju faktiskt lite dagbok för mig, det här med bloggen.

Som ni vet så har vi ju hållit på med uthuset och tog oss fram till jordkällaren i år. Den ensamma dörren in till vedboa har målats svart och det blev så fint. Skillnaden syns inte så bra på bilden här men. Utvändigt har vi också fått upp hängrännor och stuprör.
Invändigt då. Jo, jag kom ju på att vi skulle göra lite fint där i Boa, så att man kan sitta där under vår, sommar och höst. Så jag har målat och målat. Det mesta blir vitt, såklart, för vi behöver allt ljus vi kan få därinne. Lars har reglat upp för golvläggning. Två gamla fönster ska in också innan det blir för kallt, annars blir det inte så mycket mer gjort där i år.


Åh, vad trött jag var på att måla där på slutet. Försöker se resultatet framför mig och går och smådrömmer om allt fint jag ska ha där sen. :)



Inga kommentarer: