lördag 5 november 2016

Hur går det med bröllopsplanerna!

Jag förstår att ni undrar. ;)
Jaa, sådär skulle jag nog säga. Denna höst har jag inte hunnit med mer än det nödvändigaste känns det som. Trots härligt väder med massa sol så har energin varit låg och jag har inte riktigt orkat ta tag i bröllopsplanerna. Jag har i alla fall börjat i rätt ände och håller på att spara ut luggen, haha. Ja, jag vill ju inte ha en framåt-lugg utan det är ju fint om man har en fin håruppsättning med håret mer åt sidan.
Vi har ju tänkt ett höstbröllop och jag vet att jag inte vill ha en bakelse till klänning utan en enkel som man kan hitta på mer vanliga ställen. Men att titta på en klänning nu är inte helt lätt när det mest bara är mörka klänningar. Vågar jag chansa på att jag finner en klänning under våren så att vi ska börja bestämma allt det andra? Och sen, finansieringen. Ja, även om vi inte kommer att 100 gäster och bo i hotellsviten före och efter eller köpa ringar för fem-siffriga belopp så är det ju jättedyrt att gifta sig. Och så fort man sätter ordet brud eller bröllop framför så läggs det automatiskt på flera tusen, t ex fotografering och håruppsättning. Hur gör folk?
Så om det blir 2017 som vi gifter oss vet vi faktiskt inte än. Kanske måste vi vänta lite och spara undan lite till dagen om inte gästerna ska ha egen matsäck med sig. :)
När jag tänker dekorationer till borden, bröllopsprogram, inbjudan etc. så tänker jag så naturligt och enkelt som möjligt. Kommer nog ta in mycket av det naturen erbjuder. När jag letade inspiration fann jag denna fina bukett. Visst är den fin? En sådan här skulle jag lätt kunna ha som brudbukett. 
Bilden hittade jag på "utflyktermedmeras" Intstagramkonto.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för uppdatering;-)
Det ä jätte kul att läsa om hur ni planerar å grejjar!
Kolla in den här bloggen:Marit.homespo.se
Hon hade såååå fina dekorationer till sitt bröllop!! Naturligt, ganska enkelt men så fint tillsammans!

Emma sa...

Klart vi är nyfikna. Jättespännande! Älskar den där buketten.

Det är dyrt att gifta sig och man får nog tänka vad det är man "verkligen" behöver. Det är lätt att gå vilse och vilja ha det dyraste. Kan någon du känner göra håruppsättningen, ni kan prova innan. Finns någon du känner som kan fota? Eller någon som är på väg upp i sin fotografering och vill ha erfarenhet? Där sparar man ju tusenlappar. Lokalen? Finns något billig eller ska man var hemma? Det kan ju vara roligare att bjuda alla man vill än att ha en flashig lokal. Ja, det gäller nog att tänka till och prioritera var man vill lägga pengarna. Var är det viktiga? Och vill man inte tumma på något, ja du får man kanske ha en längre framförhållning. Ni blir ju gifta till slut i alla fall. :-) Kram

livet på myra sa...

Va roligt att jag hamnade på hennes blogg för ett tag sen. Ja, deras dekorationer va jättefina. Mycket inspiration. Tack för påminnelsen! :D

livet på myra sa...

Visst är den fin!! Ja, några av sakerna kan man få ner priset på. Inser att det är maten och lokalen som kommer bli dyr. Iaf om vi ska gifta oss på hösten. Finns en del oisolerade ställen men inte så många isolerade i sunne så det gör det lite svårare också med ett höstbröllop. Får väl fortsätta fundera. Ja,gifta blir vi väl till slut. Vi har ju tydligen inte så bråttom. :D :D