lördag 12 november 2016

Vårt sovrum!

Åh, vad jag älskar vårt sovrum! Här finns aldrig en massa "bös" som man stör sig på. Utan här är det alltid iordning. Ja, sängen är vi inte världsbäst på att bädda men annars menar jag. Tack vare att vi har klädkammaren direkt i rummet så hamnar också alla kläder där och inte utspritt i sovrummet som det lätt kan bli.
Igår bäddade jag med nya påslakan. Har egentligen önskat mig pengar till dessa i födelsedagspresent men när jag la en beställning på andra saker på H&M så var dessa sänkta med 20 %. Dumt att inte slå till då tyckte jag. De är i linne och jättemjuka och sköna att ligga i. Nackdelen är att det fanns inga hål upptill så idag köpte vi säkerhetsnålar som vi ska sätta i så täcket håller sig kvar. Hihi. Men jag får verkligen panik av att inte ha täcket ända upp i påslakanet.


För några veckor sedan satte vi upp två hyllor på en vägg som vi inte riktigt har vetat vad vi skulle göra med. Tycker det blev jättebra. Lite lite saker där än men det brukar lösa sig när jag drar ett varv i mina gömmor.


2 kommentarer:

Emma sa...

Gillar också lugn i sovrummet. Det ska va rent och kallt, annars kan jag inte sova. Lägger kläder på trappräcket utanför istället. Hihi. Men vad gör du med täcket som åker runt så? Det gör aldrig mitt. Någon gång ibland får man skaka ner det men sällan. Hjälper hålen för det förresten? Kram kram

livet på myra sa...

Ja, jag veet inte, haha. Hålen upptill i påslakanen vill jag ha för att lätt ta tag i täcket och rätta till det istället för att vända på allt och försöka måtta rätt. Om du begriper min beskrivning. :) För jag hatar när det bara blir tyg upptill och inget täcke liksom.
Kram