onsdag 19 december 2018

Tillfreds!

"Jag är ju lite rädd att skriva sådana här inlägg för jag tror alltid att något mindre bra kommer att hända."
Så här började jag formulera ett inlägg i början på förra veckan. Men jag fortsatte inte och inlägget hamnade i utkastet. Vad tror ni hände efter några dagar. Jo, ena katten började bete sig märkligt. Lite som vår förra katt först gjorde innan vi till sist fick ta bort henne. Vi beslutade rätt snabbt att kolla upp det hos veterinären. De fann inget konstigt och redan samma kväll började hon pigga till sig. Natt till lördag tog hon igen allt gos hon missat i två dagar och allt var som vanligt igen.
Nu finns det ju såklart värre saker som kan hända men det känns lite typiskt att det skulle hända nåt nu när jag känt mig mer harmonisk och tillfreds än vad jag gjort på mycket länge.
Hur som helst, fem dagar kvar till julafton, fyra till vårt första firande. Listor är skrivna och vi bockar av lite varje dag. Två jobbdagar kvar sen väntar en lång ledighet. Det ska bli skönt!

Inga kommentarer: