måndag 10 december 2018

Tips till julbordet!

Jag har några år tagit in lite mer vegetariska rätter på julbordet. Ganska enkla rätter och några kalla så att man inte behöver slåss om ugnen. :) Det ena är Ruccolasallad med päron. Det enda jag ändrar på är att jag skippar nötterna, är inte sånt stort fan av valnötter/hasselnötter etc. Den andra jag brukar göra är Rotfruktsgratäng men utan anjovis. Den brukar jag göra helt klar, typ dagen innan och bara värma på sen när det är dags att äta. Den tredje rätten är Grönkålspaj. Den kan man äta både varm och kall men jag tycker nog den är godare kall. Sist har jag också brukat gjort vegetariska biffar med broccoli och halloumi. Det finns många bra recept på det om man googlar. Biffarna kan också med fördel ätas kalla. 
Ja, det var några tips på vegetariska rätter till julbordet.




Inga kommentarer: