måndag 11 november 2019

Måndagslistan!

Jag:
Väldigt bra tycker jag.

Familjen:
Bara bra!

Veckan som gick:
Jobbvecka. Mentorsträff en eftermiddag och föräldramöte för Liv en annan. Tycker det är så synd att inte fler går på föräldramötena. Vi var bara 12 stycken föräldrar där från två klasser. Jag tyckte i alla fall att mötet var väldigt bra både som förälder och som inspiration till förskolans föräldramöte. 
Vår lampa till trappen kom så den kom äntligen upp. Likaså alla kort som vi skulle ha på väggen ner till trappen. Så nu är hallen uppe klar. Väntar bara på två bilder från panda-tidningen som ska upp på väggen. Ska försöka komma ihåg att ta kort någon dag när det är ljust när jag kommer hem så ska ni få se vad bra det blev.
Annars har jag bakat lite till kalaset nästa helg. Och igår var vi och firade fars dag på Dömle herrgård. Riktigt mysigt!

Veckan som kommer:
Jobbvecka med heldagsplanering imorgon och föräldrafika på torsdag. En eftermiddag ska jag också på läslyftetet för andra gången.

Veckans bästa:
Fars dag och att vi äntligen fick lampan och mer iordning i hallen. Snart kan vi sätta punkt för ett års jobb.

Vad jag ser fram emot till helgen:
Tidigt i år bokade vi biljetter till Mia Skäringer så det ska vi på på lördag. Har lite blandade känslor kring det. Har hört delade meningar om showen och jag som lyssnar på Anna och Mias podd är lite rädd att det tas upp precis samma sak. Jaja, vi får se. Innan det ska vi i alla fall äta på restaurang och köpa en byrå på Ikea. Vi har ju gjort om lite i sovrummet och behöver komplettera med en byrå.
På söndag ska vi ha kalas här hemma. 

Drömmer om:
Alltså, de senaste dagarna har ju varit ljuvliga. Tänk att det redan har kommit snö! Tyvärr verkar det ju som att det ska bli plusgrader under veckan men vintern är här!

Min träning:
Nu är jag igång igen. Tre rastpromenader, två joggingturer och ett tabatapass.

Inga kommentarer: