måndag 4 november 2019

Måndagslistan!

Jag:
Jodå, rätt bra ändå. Var seg i början på veckan men det blev bättre under mina lediga dagar så nu tror jag att jag är fit for fight igen.

Familjen:
Bra! Liv har haft ett helledigt höstlov.

Veckan som gick:
I måndags hämtade Lars hem Liv som sovit hos ena kusinen natten mellan söndag och måndag. På tisdag var Lars ledig så då åkte han och Liv till badhuset i Arvika. Jag slutade lite tidigare så när jag kom hem tog vi en cykelpromenad tillsammans. Så himla härligt när man får till något som man inte har "räknat med". På onsdag slutade jag tidigt och sen var jag och Liv lediga resten av veckan. På torsdag åkte vi till Mårbacka på julmarknad. Mysigt att umgås med bara Liv. Vi avslutade med att fika i deras café, där har jag aldrig fikat förut men det var jättemysigt. På kvällen gick Liv "bus eller godis" med en kompis. 
På fredag var vi till kyrkogården och tände ljus. Jag har aldrig varit på den nya kyrkogården i Sunne men Liv som varit där flera gånger med fritids ville visa mig. Och det var väldigt fint där. När vi gick där blev jag bara så himla ledsen över att det är så många som lämnat oss redan. Inte bara mig och min familj utan alla andra också. Många barn och unga som ligger på nya kyrkogården.

Veckan som kommer:
Tillbaka till jobbet och nu är det fulla veckor fram till jul. En eftermiddag har vi mentorsträff, annars rullar veckan på som vanligt. Vi ska på föräldramöte för Liv också, det som vi skulle på tidigare blev inställt. Till helgen ska jag baka lite mer inför mitt kalas samt fira Fars dag.

Veckans bästa:
Att jag fick två lediga dagar med Liv. Att hon har varit väldigt nöjd under veckan.

Vad jag ser fram emot till helgen:
Att gå ut och äta med pappa och min stora familj.

Drömmer om:
Dessa dagar när det varit lite kallare och frosten gjort att det varit lite ljust och solen har visat sig har varit riktigt härliga. Så fler såna dagar och gärna snö snart.

Min träning:
Har tagit det väldigt lugnt denna vecka. En rastpromenad och tre (längre) hemmapromenader samt ett Tabata-pass blev det.


Inga kommentarer: