lördag 26 juni 2010

Altanen!

Nu då ska ni äntligen få se altanen jag tjatat om ;) Har äntligen fått ut utemöblerna. Väntade på att innertaket skulle bli klart först. Taket har faktiskt jag varit med och satt upp. Det tog lite tid, många plank som skulle upp.


Möblerna har vi fått. Ohå, vad jag har skrapat, slipat och målat.



Kuddar från H&M

Planteringar i zinkhinkar och zinkbalja istället för i krukor. Hittade inga jag ville ha och fy vad dyrt det är med utekrukor. Blev det här mycket snyggare tycker jag.


Hylla med glasflaskor, en gammal fotogenlampa som jag hittade i lillstugan och en potta med blommor i.
Fin kruka som jag fått av mamma. Och underbart doftande rosor från trädgården.

9 kommentarer:

Emma sa...

Blev jättefint gumman! Och vilka fina utemöbler! Håller med! Zink är mycket finare att plantera i än vanliga krukor! Nu väntar man bara på en inbjudan till en altanfika då! :-)

Kramar

Anonym sa...

Det är bara å komma. Vi är hemma hela veckan :)

Kram kram

Emma sa...

Denna vecka kan jag inte. Nästa kanske? Kramar

Anonym sa...

Då är vi i Sholm mån-tors men helgen kanske?

Anonym sa...

skitsnyggt på altanen!kul när saker o ting blir klara. själv känns det som vi" betar av" olika arrangemang hela tiden...o hur fort går inte en semester...? nä nu är ja neg. Härliga sommar;)
maria

Emma sa...

Söndag åker vi till Sälen men vi pratade med A och S om att eventuellt ses på fredag eller lördag den veckan. Sedan är jag borta i två veckor så då får det bli i början av augusti.

Krams

Anonym sa...

Den här veckan el nästa? Båda funkar för oss vad jag vet nu! Antar att du menar nästa v???

Emma sa...

Japp menar nästa helg. Inte den som kommer nu alltså. Då skulle de till Astrid Lindgrens värld. Men då håller vi nästa helg öppen då! Så kanske vi får till en träff!! :-)

Anonym sa...

Yes!!