onsdag 23 juni 2010

Fönsterfel!

Igår kom snickarna tillbaka för att sätta in fönstren. Vaknade kl 7 av att de sågade ur där fönstrena skulle in. Härligt tänkte man, nu händer det nåt igen. Men säg den lycka som varar. När fönstren kom visade det sig vara HELT fel. Det enda som var lika var spröjsen...SÅ, tillbaka med dem och ytterligare väntan. Fönster är inget som ligger på lager och dammar direkt. GRR.

När snickarna plastat in det de hann såga upp så var det då dags för dörren. Tar en titt på den och ser att den är "felhängd". Vi hade beställt den så att man ska öppna den på höger sida. Alltså inte så här. Men efter en del dividerande så kommer vi fram till att det nog är bättre så här ändå. Då vi förmodligen går in från höger, längs väggen så att säga, inte rakt framifrån som vi tänkt. (Inbillar jag mig ialla fall) Tycker dörren är superfin och är väldigt nöjd med det valet ;)

Just det, ett fönster på plats ialla fall. Det som vi hade i köket förut får bli sovrumsfönster.
Ser ni att vi har fått takpannor? Till veckan ska det läggas tak. Frivilliga takläggare får gärna anmäla sig i förväg så att jag kan inhandla till efterföljande grillparty som går av stapeln samma kväll!



1 kommentar:

Cicci sa...

Aj aj aj!!! Inte kul när det felar... Blä. Bara väntar på att samma sak ska hända här men ännu går det bra. Ett fönster var lite skadat men som sagt, "gilla läget" de växer inte på träd. Till veckan tror jag att jag oxå får tak å kanske början te ett badrum. =)Trevlig midsommar! Anmäler mig INTE som frivillig takläggare, fast hos Er är ju huset "lågt", här högt HÖGT! =) / C