måndag 14 november 2011

Kuddfodral!

Ungefär vid den här tiden i fjol så fyndade jag kökshandukar på Ikea för 2 kronor styck. Sedan dess har de legat i garderoben och väntat på mig. :) Men så här om dagen så tog jag fram dem och sydde kuddfodral. Denna gång vågade jag mig på att göra kuddfodral som man gör örngott (ungefär). Insåg att det inte alls var svårt och 40 minuter senare var det klart! Kan tycka att det är lite svårt med färgen rött, känns som man julpyntar men man måste ju kunna ha rött mer än en månad om året. Eller hur? Lite synd att det röda var så långt ut på handdukarna för det blir inte så tydligt när man ser dem framifrån.Bytte ut de andra kuddfodralen mot vita örngott med spets på som jag fått efter mormor. På det ena står mormor och morfars monogram (säger man så?). Fårskinnet som vi köpte på Mårbacka. Så himla gosigt!

2 kommentarer:

Sara sa...

Så fint! Önskar att jag va sådär pysslig å duktig på att fixa till grejer som du är! Kram

livet på myra sa...

Tack! :) Det va inte alls svårt att få till, värre var det med de där kuddöverdragen vi sydde i Bäck som knappt gick ihop ;) Så prova! Kram kram