lördag 12 november 2011

Skänk!

Eftersom vi tog bort skåp och blev av med avlastningsyta när vi skulle få plats med en diskmaskin så var vi tvungna att ha något annat att stoppa köksgrejer i. Vi kollade runt lite efter en vit möbel men det fanns ingen som både va snygg och inte kostade skjortan. Vi fann en möbel på ikea men den var ju inte vit...

Bild från ikea.se

Så efter lite velande och diskuterande fram och tillbaka bestämde vi oss för att köpa en och måla den vit. Jag har aldrig målat en helt ny möbel så det var lite nervöst. Det tog sin lilla tid och jag målade den omonterad på övervåningen i utbygget. Det har varit lite slitsamt med alla målaromgångar men nu när det är klart är vi supernöjda och jag är lite stolt över att jag vågade ge mig på en ny möbel!


Nu är vi väl i stort sett klara i köket så snart får ni se bilder på vårt "nya" kök!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, det var det som var på gång... Lite shabby chic också ser jag =) Har du snart rabatt på vit färg eller?? Snyggt blev det iallafall, ser fram emot att se det "live" till helgen! Kram från syster yster

livet på myra sa...

Såklart!! ;) Jag borde faktiskt få rabatt snart tycker jag :) Har blivit en del vit färg köpt!
Kram