lördag 22 augusti 2015

Att älska picknick!

Är det något som jag älskar med sommaren så är det alla picknickar som man kan göra i gröngräset. Om vi åker iväg någonstans så har vi oftast en fikakorg med. Det bästa är när man kan sitta ner ett tag, fika, mysa och kanske hinna prata lite medan Liv leker i närheten. Det gjorde vi i torsdags när vi tog en promenad i Sunne ner till Kolsnäs och fikade. Jag och Lars hann prata lite medan Liv kastade pinnar i sjön och lekte i lekparken. 
Igår hade jag sen stängning på jobbet så vi bestämde att Lars och Liv skulle möta upp mig när jag slutat. Vi beställde mat på Kinarestaurangen och satte oss på gräset vid strandpromenaden. 
 En snabb bild, jag var jättehungrig! :)
Sen skulle vi ta en groupie och det blev mycket skratt och tokiga bilder. Men denna blev ju superhärlig. Så här gör Liv ofta, när hon kommer på natten eller morgonen drar hon oss intill sig och vill mysa. 
Jag och Lars firade 12 år igår. Och den sommaren vi träffades var verkligen något speciellt. Jag bodde i en egen lägenhet efter att varit sambo något år. Jag var singel och det var många fester den sommaren i min lägenhet. Och jag träffade många människor. Nästan ingen av dom har jag någon kontakt med idag men kul hade jag och när jag minns tillbaka på den sommaren och alla människor så känner jag bara glädje. Jädrar vad roligt det var!

4 kommentarer:

Emma sa...

Grattis till er! Minns också den där sommaren. Mycket roligt! :-) Mig har du kvar iaf. Kram kram

Emma sa...

Grattis till er! Minns också den där sommaren. Mycket roligt! :-) Mig har du kvar iaf. Kram kram

livet på myra sa...

Det är tur det! :) skulle nog ha skrivit "nya" för det va många nya tillfälliga bekantskaper!
Måste varit den sommaren jag och Morgan drog iväg till Öland också några dagar. Herregud, den sommaren måste varit extra lång. Känns som jag var med om så mycket! :)
Kram

Linda sa...

Mig har du också kvar ...puss på dig o grattis till er