lördag 8 augusti 2015

Sommaren som gick...

Så var fyra veckors semester till ända och det är dags att börja jobba igen. Även om jag tycker jag varit ledig länge så känns det samtidigt som man knappt varit ifrån jobbet. Konstigt det där med tid.
Trots, eller tack vare, att vädret verkligen har varit det sämsta på flera år så har vi gjort mycket hemma. Vi grävde ju en hel del och la sten på framsidan. Och jag fick en efterlängtad färdig veranda med trapp och allt. :)
Liv fick bada en gång iallafall och det var inte ens på semestern utan någon vecka innan. Här nedanför är det den lilla stranden nedanför Mormors glasscafé, dit vi var inte mindre än tre gånger denna sommar.

Vi plockade massa jordgubbar och frös in en hel del och jag gjorde jordgubbskräm för första gången.
Skogen har ju svämmat över av blåbär så vi har varit i skogen flera gånger och plockat. Planerar någon mer tur innan jag nöjer mig.
Vi har varit till Arvika och lekt i lekparken och fikat på mysiga Nordells och tog en tripp till Charlottenberg i samma veva. Vi har också varit på Leos lekland och i Mariebergsskogen. 
Tusenfryd fick ett besök av oss i år igen. Och Liv åkte allt vad hon orkade!
 Och igår, Tetra-dag i Vattenlandet. Liv badade i 4 timmar med en snabb fikapaus. Hon var såå nöjd över dagen som hon hade längtat så till.
Jag och Lars har också varit på auktion och några loppisar. Vad jag har fyndat tänkte jag visa en annan gång...

Ja, det var lite vad vi har hittat på under semestern. Inget slår känslan av att vara tillsammans med min familj och göra saker vi tycker om. Jag samlar alla minnen och tar fram när livet känns tungt! 


2 kommentarer:

Emma sa...

Låter som en perfekt semester. Tycker vår varit för packad och önskar vi kunnat göra mer av de där små utflykterna. Vara hemma, vara tillsammans. Fick lite av den varan sista veckan i alla fall. Mycket som planerades åt en denna sommaren även om det också var kul på sitt sätt. Kram på er

livet på myra sa...

Ja, jag har nog lite svårt att ha för mycket planerat på semestern. Och i år hade jag verkligen ett behov av att ta det lugnt och bara få vara hemma.
Kram