onsdag 12 augusti 2015

Loppis/auktion!

Lovade ju att visa sommarens loppis och auktionsfynd. Här i Torsberg anordnas en storloppis varje sommar. Brukar alltid hitta nånting där och så även i år. Lars brukar säga att jag har lådförbud då jag älskar trälådor av alla de slag. :) Men det gäller ju att motivera sina köp, eller hur? Denna låda blev perfekt för att lägga ner kubbspelet i. Det va ju preciis det jag tänkte på när jag såg den...
En gammal grep blev det också därifrån.
Och ett rostigt "fat" och en bärplockare.
En auktion blev det iallafall i sommar. Och där ropade jag in gamla kakformer. Så fina tycker jag! De får stå i en glasburk på skåpet i köket.
Men det bästa av allt var nog ändå zinkbadkaret. Har velat ha ett i flera år och efter att ha varit med på auktionen hela kvällen och väntat på att denna skulle ropas ut, ja då gav jag mig inte!
Sen har jag också varit på uthusrensning, bl a i farfars gamla uthus. Och där blev det skuffen full av fina saker.
En perfekt loppis/auktionssommar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina grejer! Får man fråga hur mkt du fick ge för badkaret? :-)

livet på myra sa...

Haha. Nej det vågar jag inte skriva! Men jag va med om ett på auktion i fjol som gick för 1800 men så mycket gav jag inte för detta! :)