onsdag 24 februari 2016

Vegetariskt!

Försöker få in lite mer vegetariska rätter i vårt hus. Går väl sådär kan jag säga, Liv är kräsen i maten och Lars är väl mer en köttmänniska. Så jag får passa på när jag och Liv är ensamma, då kan hon få något annat. Ogillar egentligen när man äter olika för tycker att man ska uppmuntra till att smaka på nya saker, men oftast blir det några rester till Liv då, om hon inte vill ha samma som mig. 
I dag provade jag nuggets. De var starka och helt okej men hade en smak som blev väldigt skarp i vissa tuggor, kanske att det var koriander. Det vet jag aldrig att jag ätit och det var en ny smak för mig. Hade en massa goda rotfrukter till som jag hade rostat i ugn. DET blir det fler gånger. Har aldrig haft med både palsternacka och rotselleri förut men tillsammans med broccoli, blomkål, paprika, röd lök och morötter blev det jättegott och jag saknade inte ens potatisen.

Någon som har tips på goda vegetariska rätter?

2 kommentarer:

Emma sa...

Massor! Det färdigköpta är inte det godaste man kan äta dock. Men kan göra massa goda biffar själv. Av tex potatis, kikärter. Zucchini. Bars att googla.

Emma sa...

Massor! Det färdigköpta är inte det godaste man kan äta dock. Men kan göra massa goda biffar själv. Av tex potatis, kikärter. Zucchini. Bars att googla.