onsdag 10 februari 2016

Fettisdagen!

Igår var det ju Fettisdagen om det undgått någon?! Vi hade Apt på jobbet så jag fixade fika denna gång. Perfekt tillfälle! Dessa har jag bakat förut och tycker dom bli bra. Dock funderar jag lite vad hjorthornssalt har för mening i degar. Mer än att bakverken får en touch av ammoniak...Någon som vet? 
Tänkte att jag egentligen skulle ha provat Roy Fares semmelrecept men det var så mycket jag inte tyckte om i dom semlorna så vågade inte chansa. :)
Receptet på dessa hittar ni HÄR.
Annars har jag bakat en massa till Livs kalas. Några gamla trogna recept men också något nytt. Jag har gått lite bananas på Frost-temat och fixat massa saker som jag bl a ska ha på tårtan. Tänkte jag skulle visa er om jag kommer ihåg att ta kort på kalasdagen.

Inga kommentarer: