onsdag 6 juli 2016

En svårslagen dag!

Idag gjorde vi något som jag har velat göra i flera år. Blev påmind tidigare i år när jag satt ute en försommarkväll och bläddrade i en gammal Lantliv, där det var med ett reportage om just detta. Vad tänker ni då...jo att åka dressin! DET har jag velat göra så länge och idag gjorde vi slag i saken. Vi försökte tajma in en solig dag och enligt prognosen skulle det vara just sol idag. Det var ganska kallt i början, kanske också för att Lars trampade på rätt bra...Men det gick bra och det var jätteskoj att susa fram på rälsen. Tyvärr var det ganska igenväxt på sina ställen. Däremot såg vi såå mycket smultron längs rälsen så vi var tvungna att stanna och plocka. Har aldrig sett så mycket smultron på ett och samma ställe någon gång.
När man kom fram i Hagfors så fick man gå in i Järnvägsmuseet där, det ingick i hyran av dressinen. Där fanns mycket roligt att titta på och man fick gå in i vagnarna och känna och trycka. Vi hade med oss sallad som vi lunchade utanför. Det fanns även ett café där så det blev kaffe och glass innan vi vände tillbaka med dressinen.
 Jag som gillar gamla saker var ju lite i himmelriket idag.
Kolla in plåtskåpen. Kliade i mina fingrar... 
Ja, det blev en väldigt lyckad dag. Och på vägen hem stannade vi till på några loppisar och fyndade. Men det kanske jag visar en annan dag...:)

2 kommentarer:

Emma sa...

Det där vill jag också göra! Så nu har jag övertalat Calle att det blir en sådan utflykt när han har semester. Kram

livet på myra sa...

Va kul! Hoppas ni kommer att tycka om det! Som sagt,det enda tråkiga var att det var igenväxt, annars skulle man kunna se sjön mer osv.
Kram