lördag 16 juli 2016

Husets framsida!

Denna sida är den man ser när man kommer från stora vägen. När vi flyttade hit så var framsidan lite tråkig  bl a med fönster som var kvar att bytas ut. 2011 bytte vi tak på hela huset och 2012 bytte vi brädfodring på denna sida och de sista två fönstren blev utbytta. Frunten över dörren gjordes då också men sen stod det stilla ett tag. Ett bra tag...
Först ifjol fick verandan räcke och en ny dörr. Ifjol lade vi också sten på framsidan.
Nu har vi en jättefin plats att sitta på i hörnet. Stenen lade vi, efter mycket om och men, förbi spaljén på ena sidan och på andra sidan går det en smalare gång mot huset och sen utåt längs med huset (svårt att förklara).
Jag målade framsidan en sista gång tidigare i vår och idag målade Lars klart där inte jag kom åt.
Nytt för i år på verandan är zinkhyllan som jag har lite kryddor i, några tidningar och annat som är fint för ögat...Vimpeln har jag sytt själv av en gammal spetsgardin. En liten gullig matta från Ikea får ligga framför dörren.
Grillen fick också sin plats här. Egentligen hade vi tänkt ha den på altanen men den gjorde sig inge bra där. :) Sen är det lättare att springa ut och in denna väg. Och solen når ju också hit på eftermiddagen.
Satte också upp ett par spetsgardiner för att få en liten mysigare känsla.
Här sitter vi gärna och tar kvällskoppen. Så skönt att landa här efter en dag.

Ja, det var lite veranda det. En plats jag är mycket nöjd över!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder o va ni pysslar o gör fint 👍🏻😊

livet på myra sa...

Åh tack, vad glad jag blir!!