lördag 10 december 2016

Mossboll!

I en tidning som jag fick när jag fyllde år fanns en hel massa mysiga saker att göra inför julen. Och vintern också för mycket av sakerna man gör funkar ju hela vintern. En sak som jag såg och blev sugen på att göra vad en boll utav mossa. Så det snodde jag ihop en kväll. :)
Först tog jag lite hönsnät som jag formade runt en mindre boll. Sen tog jag bort bollen, såklart. Och började göra små buketter av mossa som jag tryckte ner i alla hål. Jag lät den stå i en gammal sil så att jag fick lite stöd men det funkar ju med vad som.
Sen gjorde jag bara så långt ner på bollen jag behövde. Man behöver ju inte göra hela vägen runt när den ska stå i en kruka sen.
Och resultatet:
Inte så tokigt om jag får säga det själv. Och väldigt lätt att göra. Hade tänkt göra en till, lite större, men det gick åt mer mossa än vad jag trodde så det räckte inte till en till.
Passade på att göra lite mer vinter på bordet ute på altanen också när jag ändå höll på. Lite granris och frostade äpplen liggande i halm fick det bli.

Inga kommentarer: