onsdag 28 december 2016

Vintrigt på framsidan!

Det som är lite tråkigt med vår vanliga entré är att den inte är under så mycket tak. Vilket gör att man gärna inte pyntar med saker som inte tål så mycket regn. Ett tunt fint snötäcke är ju en sak men regn och åter regn är inte så snällt.
Denna sida av huset är den sida som syns ifrån vägen. Men ingen entré vi använder, mer än på sommaren när vi går ut och in där när vi ska till framsidan. Det kan ju vara roligt om det inte står helt tomt bara för att det är vinter. Även om man inte ser detaljer så ser det ju lite mer iordning ut i alla fall. Så det grejade jag med en dag när solen var framme.
Jag köpte en matta på Rusta som var så fin. Såg att det även fanns som vardagsrumsmatta och ångrar mig lite att jag inte köpte en.
Annars var jag i uthusen och letade fram lite fina saker.
Bänken som jag och Lars gjorde i våras fick flytta hit. Och i hyllan ställde jag bl. a. några gamla böcker, rostiga burkar och flaskor.
Något som jag kan störa ihjäl mig på när man ska ha ljus ute är alla förbannade skarvsladdar. Ångrar mig tusen gånger om att vi inte satte några uttag nertill istället för mitt på väggen. Fick i alla fall en röd sladd så får väl vara glad att det smälter in lite ändå...
På bordet la jag granris och ställde ut några smålyktor och gamla flaskor. En yvig krans får stå lutad mot väggen. Mossa i ett zinkfat tillsammans med några röda äpplen, torkade apelsinskivor och kottar blir något fint att lägga ögonen på.
Och en gran fick det också bli en gammal äppellåda.
Passade på att köpa två ljusträd när de reades ut på Jysk. De lyser så fint när det är mörkt och ramar in entrén ytterligare.

Inga kommentarer: