måndag 11 februari 2019

Måndagslista!

Måndag och dags för en ny lista. Håll till godo!

Jag:
Nja, inte lika bra som förra veckan. Har känt mig lite låg och haft en del ont i magen. Tycker att känslan är lite återkommande så här vid den här tiden när Livs födelsedag närmare sig. Blir påmind om hur snabbt livet går och känner att jag aldrig hinner med.

Familjen:
Liv är lite förkyld. Vi hade ett stort framsteg under veckan när hon kom på hur hon skulle snyta sig. Låter ju helknäppt men hon har aldrig varit sådär förkyld så att hon fått öva sig i att snyta sig. :) Visst, nån gång har hon fått ut nånting men ni vet när man verkligen tar i och fräser. 
Katterna blev äntligen av med sina trattar. Gullan kände visst på sig att dagen D var kommen då hon redan fått av sig sin tratt när vi kom hem på tisdagen.

Veckan som gick:
Vi hade hit en elektriker som bytte transformator på ett ställe i köket där vi varit utan ljus i flera månader. Nu hade vi ju vant oss vid att det inte finns något ljus så nu glömmer vi lätt bort att tända. :)
Bilarna besiktades. Den ena gick igenom utan anmärkning. Den andra fick samma fel som sist, något med nån lampa som vi kunde åtgärda och inte behöva komma tillbaks med. Ja, det gick ju som det gick. Det glömdes bort så nu får det bli lagat och en efterkontroll.
Vi var på föräldramöte och jag kan inte låta bli att tycka att det är dålig uppslutning på möten som rör våra barn. Sist vi var iväg så var hela skolan inbjudna för att få information om IT och lite "vad gör våra barn på nätet". De som höll i mötet tyckte det var så roligt att så många kom. Jag räknade till att vi va ca 30 st (och då var det flera som hade båda sina föräldrar med). På skolan går det 230 barn. De flesta har två föräldrar/vårdnadshavare. Så går det en hel del syskon också men man kanske kan räkna på att det skulle kunna varit säkert 360 föräldrar där. Alltså var 10 % av alla föräldrar där. Bra uppslutning, nja...Samma sak nu. Två klasser var inbjudna. Hälften av barnen hade någon förälder representerad. Nej, jag tycker det är dåligt. Lite kan man väl anstränga sig som förälder?

Veckan som kommer:
Ledig idag eftersom Liv har studiedag. Vi tar en tur till Dollarstore. Ledig dag även på fredag, Livs födelsedag. Jag tyckte det kändes tråkigt att jobba till kl 18 på hennes födelsedag samt att det är lite att hinna med inför kalasen (läs baka och bära möbler).

Veckans bästa:
Att muren nästan är färdigmålad. Typiskt nog så räckte inte färgen så det är lite lite kvar. Att jag fick vara lite kreativ och göra tavlor på beställning. Veckans värsta däremot är att vi skulle ha börjat sätta tak i hallen på övervåningen men upptäckte något mindre trevligt. Berättar mer när jag vet hur allvarligt läget är. Men ja, ofrivillig paus där igen alltså. 

Vad jag ser fram emot till helgen:
Livs födelsedag på fredag. Släktkalas på lördag och kompiskalas på söndag.

Drömmer om:
Ja, nu när det började töa järnet så kan jag lika gärna önska takdropp och soliga dagar.

Min träning:
Lite sådär denna vecka också. Inte riktigt nöjd. Två hemmapass, varav ett ute på altanen så att jag äntligen kunde köra lite mer kondition än vad jag känner är bra att göra på ett betonggolv i hallen...En rastpromenad bara och en skidtur på 45 minuter. Klarar mig utan fika och onödiga sötsaker väldigt bra kan jag säga.

Inga kommentarer: