måndag 4 februari 2019

Måndagslistan!

Dags för veckans lista! Woop woop!

Jag:
Jodå, rätt bra får jag säga. Fick dock ett stort stresspåslag en morgon när jag skulle öppna på jobbet och bilen var heldöd. Fick starta den med batteriladdaren och var på jobbet fem minuter för sent. Som tur var var det ingen som hängde på låset denna morgon. Jag hade sett fram emot mycket skidåkning men det har ju snöat och drivit så spåren vi gjorde la igen på en gång. Såg att det ska bli töväder till helgen, suck. 

Familjen:
Liv fick feber bara sådär på torsdagskväll så hon och Lars var hemma på fredagen. Hon är lite förkyld nu så kanske var det det som gjorde att hon fick feber. Annars är det som vanligt. Katterna har fortfarande trattarna på sig, suck. Hade hoppats på att tio dagar med dom på hade räckt men de ska sitta på i två veckor.



Veckan som gick:

Lars har målat klart första omgången på muren. Han har även målat med spärrfärg på de ställen som inte färgen har täckt. Vi har köpt tak till hallen. Tagit ner taklister, socklar och fönsterfodret. Vi har haft hit en elektriker som tittat på hur vi skulle kunna göra med lampor uppe på hallen. Vi var inne på att sätta spots men kände att det blir så mycket arbete för ljus som vi väldigt sällan behöver. Ska leta efter en bättre lampa att ha i trappan istället. I lördags skottade vi och plogade bort mängder med snö. På lördag var det också Mellopremiär. Kul när vi har nåt vi kan titta på tillsammans. Själv tyckte jag att Anna Bergendahl skulle ha gått direkt till final men tyckte det var ett bra startfält så det blev rätt bra ändå.

Veckan som kommer:
Båda bilarna ska besiktas. Vi ska på föräldramöte. Jag och en kollega har sista träffen i vår nuvarande mentorsgrupp. Senare i vår väntar en ny grupp.

Veckans bästa:
Att jag hann handla för hela veckan innan jag hämtade Liv på skolan i torsdags (jag slutade kl 13, Liv slutade skolan 13.40 för att förtydliga). Hatar att behöva handla på helgen! Ett tips från mig som jag brukar göra inför handlingen är att jag renskriver notan och skriver upp varorna jag ska ha i den ordningen de finns i affären. Handlar man på samma ställe så har man oftast koll på hur affären är upplagd. Sparar jättemycket tid tycker jag. Kan lätt veckohandla på 15-20 minuter då. Ytterligare en bra sak var att jag nu har lärt mig att koppla på en batteriladdare. Iallafall på Hyundaien. :)

Vad jag ser fram emot till helgen:
Ja, jag vet inte riktigt. En helg där jag känner att jag hinner med.

Drömmer om:
Lite mer sol om dagarna. Såå himla skönt att dagarna är ljusa så länge. Är inte mörkt ens vid 17 längre.

Min träning:
Lite sådär denna vecka. Inte riktigt nöjd. Ett hemmapass, två rastpromenader och två lite längre promenader. Att klara mig utan fika och onödiga sötsaker under veckorna går däremot oväntat bra. Till helgen när jag "får" äta är det heller inte så lockande.


Inga kommentarer: