måndag 25 februari 2019

Måndagslista!

Ny vecka, ny lista!

Jag:
Näe, inte alls piggelin. Började känna av halsen förra veckan och i onsdags hade jag knappt någon röst. Tyckte det var på väg att bli bättre men jag vet inte jag. Känner mig väldigt trött och seg, mycket ont i huvudet, tätt i näsan och hosta som inte kommer upp.

Familjen:
Jodå, ingen mansförkylning i sikte än så länge. Bara det är ju positivt. :) (puss älskling)

Veckan som gick:
Ja, jag har inte varit så pigg då men det har rullat på. Typiskt nog att jag inte var pigg just den veckan jag hade planerat en överraskning till Lars födelsedag. Jag hade bokat en hotellövernattning mellan fredag och lördag och mat på Pinchos på fredagkväll. Liv fick sova hos ena kusinen och de hade haft det jättekul. Vi orkade med lite shopping innan vi hämtade Liv på lördagen för att åka hem och göra extra god middag till Lars. Säga vad man vill om hotell men inget slår känslan av att kilva in hemma. Verkligen det bästa!
På söndagen hade Lars jobb en aktivitetsdag i Finnfallet så han och Liv var där medan jag fick lite tid för mig själv hemma. Liv har aldrig åkt slalom förut och trodde lite att hon skulle ge upp fort men de var där i flera timmar och hon hade haft det jättekul.

Veckan som kommer:
Nu blev listan lite sent skriven så hela måndagen har nästan gått redan. Idag var vi lediga alla tre och åkte till Arvika på badning. Fika på Nordells och shopping på Dollarstore (det jag inte köpte sist jag var där...) Annars jobbar jag tisdag och onsdag och är sen lite mer sportlovsledig. Ska bli superskönt. Hoppas bara jag är piggare fram till dess.

Veckans bästa:
Att jag och Lars kom iväg själva och göra något bara vi två!

Vad jag ser fram emot till helgen:
Ja, jag hoppas ju fortfarande att vi ska kunna börja sätta tak på övervåningen.

Drömmer om:
Fick inte så mycket sol så får önska det igen då.

Min träning:
P.g.a. att jag känt mig hängig så har det bara blivit promenader. Någon större träning har varit helt uteslutet denna vecka.

Inga kommentarer: