tisdag 8 oktober 2019

Höstlista!

Fann en höstlista på en blogg och tänkte det kunde vara kul. Så här kommer min:

Beskriv din höst med tre ord:
Stressig, blåsig, energirik.

Vad var bäst med sommaren?
Oj, jag har typ redan glömt bort vad jag gjorde i somras men kanske att jag var ledig så pass länge att jag verkligen var klar med semestern när jag började jobba igen.

Känner du dig klar med sommaren?
Jaa, det var längesen sommaren gick över i höst så det måste jag säga att jag är. Men ändå tar sommaren slut så snabbt och så hastigt varje år. 

Hur mådde du förra hösten?
Åh, prima. Vi hade ju nyss gift oss och jag hade bytt arbetsplats.

Vad är dina planer för hösten?
Hoppas på en lite lugnare höst. Vill bli klar i hallen uppe. Nu väntar vi mest på att lampan ska komma så att vi får upp den och sätta upp fotoväggen. Sen måste vi göra något med vårt sovrum, framförallt få ut sängen i rummet och byta sänggavel.

Hur höstmyser du?
Jag älskar att tända levande ljus så det gör jag mycket. Även när det inte är mörkt. Sen blir det nog mer sofftid men det är bara mysigt. Tror vi alla behöver variationen som blir med årstiderna.

Vad kommer du dricka i höst?
Ja, det blir väl kaffe och te i vanlig ordning. 

Vad tittar du på i höst?
Just nu ser vi på "Fartblinda" och "Heder". Och "Alla mot alla" så fort vi inte har något annat att se på. Har ni inte sett Heder så rekommenderar jag verkligen den serien, suuperbra. Två avsnitt kvar nu och det är så spännande.

Hur vill du se ut i höst?
Ja, jag sticker väl inte ut så värst mycket. Ser fram emot mina nya höstpjucks som jag egentligen inte behövde men som jag slog till på när Jobi var på jobbet och visade skor. Sen har jag också fallit för den senapsgula färgen och börjar snegla på den i både kläder och inredning.

Vad är värst, kylan eller mörkret?
Mörkret gör mig inte så mycket mer än att jag tycker det är hemskt jobbigt när jag ska köra bil. Då tycker jag kylan är mycket värre, särskilt den här sura råa som blir innan det blir snö och vinter.

Vad gjorde du vid den här tidpunkten ifjol?
Då låg jag vid poolen på Cypern.

Hur förbereder du dig inför vintern?
Jaa, vet inte om jag förbereder mig så mycket. Ser väl till att Lars byter till vinterdäck. :)

Vad ser du fram emot just nu?
Fler soliga dagar. Lite lugnare helger. Att oktober går snabbt, inte en av mina favoritmånader.

Inga kommentarer: