måndag 7 oktober 2019

Måndagslistan!

Jag:
Jodå, rätt bra. Tycker bara att jag aldrig hinner göra det jag ska/har tänkt och känner att jag mest stressar runt på helgerna.

Familjen:
Bra. Liv har fått fram sina framtänder nu bredvid de största. Den ena kommer jättebra i gluggen som är efter mjölktanden, men den andra, långt bak, nästan på gränsen till gommen tycker jag. Jättekonstigt. Får se vad det blir av det.

Veckan som gick:
Jobb som vanligt. En förmiddag var jag på TAKK-kurs. Det var bra och lärorikt. Ska iväg två gånger till under oktober. Skulle haft mentorsträff men en efter en fick förhinder så det blev ingen träff. Sen var det ju marten och Liv och en kompis hade laddat hela veckan och så gick kompisen och blev sjuk och fick åka hem från skolan på fredagen. Liite svårt att rodda i hur vi skulle lösa dagen när vi inte kunde få tag på Liv. Runt lunch hade fröken hjälpt henne att få tag på mig så vi kunde i alla fall diskutera en lösning. Det blev så att jag kunde gå tidigare från jobbet och hämta Liv och nere vid karusellerna så träffade hon på kompisar som hon kunde åka med. Sen anslöt Lars och vi gick tillsammans en sväng på marten. Inte vad Liv hade önskat men tror hon tyckte det var rätt okej ändå. Var ju sviinkallt på marten också så jag tror vi alla tre ville hem fortast möjligt.
Under helgen har jag bl.a putsat alla fönster på huset och grejat med bröllopsfotoalbumet som verkar vara ett långtidsprojekt.

Veckan som kommer:
Jobbvecka. Ska på workshop, digitalisering, en eftermiddag. Och sen ska vi ha medarbetarsamtal med chefen. Till helgen har vi tänkt åka ångtåget som går mellan Sunne och Torsby. Och sen hoppas jag att vi kan gå på bio. Vill väldigt gärna se "En komikers uppväxt".

Veckans bästa:
Att vi fått se solen litegrann. Har inte varit så mycket av den varan den här hösten tycker jag.

Vad jag ser fram emot till helgen:
Lugn och ro. Inte en himla massa saker som jag "måste" göra.

Drömmer om:
Mer tid på dygnet. Lottovinst.

Min träning:
Veckan som var blev det två tabata-pass, två joggingturer en rastpromenader och en PW med Lars i lördags.

Inga kommentarer: