lördag 27 februari 2010

Födelsedagsfirande!

Under veckan har sambon fyllt år. Har blivit en del fikande. Inte bra med tanke på att jag försöker tappa några kilo som jag fått pga min medicin, skyller jag på ialla fall...
Idag kom sambons föräldrar och syskon och till fika gjorde jag en ananaspaj! Den är såå god. Recepten finns på flera ställen på nätet men är det någon som blir sugen på studs så kommer det här, så slipper ni leta :)


ANANASPAJ! 175 grader, 20-40 minuter
150 g smält smör
3 dl mjöl
1/2-1 dl socker
1 tsk bakpulver
Blanda ihop, tryck ut i formen och ställ in i kylen en stund.
Rör ihop:
2 dl lätt creme fraiche
1 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 ägg
1 burk (ca 500 g) krossad ananas, som fått rinna av en stund
Häll i formen och in i ugnen. Servera med vaniljvisp eller vaniljglass. Mumma!

2 kommentarer:

rustik charm sa...

Hej där Jessica.

Mumsigt det ser ut:)

Kul att du gillade min hylla. Har ju ett ganska litet kök så en hyllan ovanför dörren var en bra lösning:). Konsollerna och hyllan är faktiskt från Rusta, men väldigt lik Ikeas.

Å vad synd att du inte köpt H&M fodralen, dom är slut nu va? Har för mig att jag hört det. Kökshanddukarna har jag länge funderat på men inte fått tummen ur än, kan bli fina som kuddfodral tror jag:)

Har ni haft en bra helg?

Ha en trevlig söndag.
Kram Kristina

livet på myra sa...

Hej!
Ja, de var väldigt lika dem på ikea. Fina är dem i alla fall :)

Har kollat efter kuddfodralen på både blocket o tradera i hopp om att nån vill bli av med dem men tyvärr :(

Bra idé med kuddfodral av handdukarna! Kanske får beställa fler ;) Har även sett en bloggerska som har dem som duk, också fint!

Ha det gott!

Kram Jessica