torsdag 18 februari 2010

Nu drar det ihop sig...

Vi har fått bygglov!

Och snart drar allt igång. Spännande men pirrigt. Vi ska bygga ut huset med 36 kvm + övervåning. I det nya bygget ska det bl a bli stort badrum och separat tvättstuga. Vilka som ska bygga är bestämt och vi känner oss väldigt nöjda med valet. Men vi håller fortfarande på att få offerter från olika håll angående jordvärmeinstallationen och rörmokeriet. Vi måste försöka bestämma oss snart och vi (läs jag) räknar för fullt vilken som är billigast och vad som ingår i alla priser. Mycket att tänka på men det känns bra!

Annars är det lite småprojekt hemma. Sambon håller på att fixa fönstersmyg. Imorgon ska det målas. Jag fick ett målarryck och började måla hyllorna som ska upp i köket. Dessutom har jag hunnit sy fyra kuddöverdrag. Jag ska försöka mig på att göra schabloner på två av dem. Får se om jag hinner med det imorgon.

2 kommentarer:

Love and be proud sa...

GRATTIS! ;) Vinnare utsedd och ny tävling, välkommen! ;)

Emma sa...

Vad skoj!! Mycket att fixa med!
Kramar