torsdag 4 februari 2010

Önskelista!

Jag vill ha:
* små gamla urtavlor
* gamla jutesäckar med tryck
* en tallrikshylla
* en gammal registreringsskylt
* en gammal sliten pardörr
* en zinkhink
* en zinkvattenkanna
* potatiskorg/hink
* fina gamla fruktlådor
* ett linneskåp
* ett zinkhus
* gamla resväskor
* en gammal hattväska
* gamla böcker
* gamla tidningar
* handskrivna noter
* ljusstakar i fattigmanssilver
Det mesta är alltså gamla saker :) Finns säkert hur många fler saker jag skulle vilja ha men det var detta jag kom på just nu. Auktionen i söndags gav ju inga fynd så jag letar vidare!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Super fin blogg du har Jessica. Vi har verkligen exakt samma stil vad det gäller inredning. Finns det nåt bättre än att gå på auktioner och loppisar och hitta en massa fynd. :)

/ Sofias kusin Therese

Sköna o Gröna Ting sa...

Jisses.., din önskelista var minsann låååång:))))
Japp, det är bara att börja beta av listan en efter en men den kommer väl att ständigt fyllas på kan jag tänka!!!

Kistan blev ju fin, tycker nog du skall behålla den som den är.
Fina saker du shoppat på nätet...

Ha en fortsatt skön torsdag
Kramar till dig
Marianne

livet på myra sa...

Tack Therese!
Vad glad jag blir! Jovisst är det kul att gå på auktioner o loppisar. Jag bara längtar tills alla loppisar drar igång Tyvärr är det sällan grejer som finns i min önskelista som man hittar utan ofta 80-tals muggar eller halvtrasiga leksaker :) Har kanske inte haft tur med mina loppisrundor ;)

Ha det bra! Kram

livet på myra sa...

Ja den blev lite lång när jag började tänka till :) Hoppas jag kan börja beta av den snart. Tur att allt inte är så jättedyrt iaf.

Mamma ringde förut o sa att min bror har kvar en tallrikshylla i källaren hos henne så får väl ta en titt på den så kanske jag kan bocka av en sak :)

Kram Kram

rustik charm sa...

Hej Jessica.

Massa fint det står på din önskelista:). Du kika in på min blogg får du se vad jag kommit över, hihi.

Ha en trevlig helg.
Kram Kristina

Emma sa...

Du får vänta tills loppisarna och auktionerna dra igång i sommar. Då brukar det finnas lite bättre grejer. Ett tips är att åka uppåt Dalarna då (som vi gjorde i somras. Många som har hemmaloppisar och kanske inte riktigt vet vad de ska ta ut. Vintern är ingen bra loppistid!

Mycket man vill ha ja!! :-)
Krams