måndag 15 februari 2010

Inspiration eller härmning?

Jag har funderat lite på det där.
När inspireras man och när härmas man?
Jag är ute och kikar på olika bloggar och ser mycket fint! Och många gånger är det så fint och faller mig i smaken att jag vill ha detsamma. Men är det att härmas eller är det att bli inspirerad?
Jag hoppas att ingen "tar illa" vid sig om ni hittar något på min blogg som ni har gjort/köpt eller kommit på. Utan att ni istället känner er smickrade över att ni har det så fint och att jag vill ha detsamma!

3 kommentarer:

Emma sa...

Enkelt. Härmas gör man väl när man "snor" något rakt av. Gör exakt samma sak. Men inspireras gör man väl om man får se en sak som man gillar och gör sin variant av det. Sedan är det svårt att inte ha en exakt lika sak som någon annan. Speciellt om man följer en stil, typ Shabby. Det är nog lugnt gumman! Krams

livet på myra sa...

Ok, då snor jag nog en hel del ;)

rustik charm sa...

Jag håller med Emma ovan. Om jag hittat nåt speciellt som jag inspireras av brukar jag ofta länka till den personen så att det inte låter som om det är jag själv som kommit på nåt. Man hittar ju hur mycket som helst på nätet som man vill ha och göra och det är inte alltid man kan göra nåt eget av det heller.

Kram ♥