måndag 15 december 2014

Jul vid entrén.

I tisdags när det var frost ute så passade jag på att ta kort på det jag pyntat vid entrén. 
Har ställt upp kälken mot väggen som jag tokfyndade på auktionen i somras. Satte tallris i krukorna på armeringsnätet, en gran i en gammal hink, kransar av gran på dörrarna och sen har jag ställt fram andra saker som jag tycker passar.
En gammal trälåda framför dörren.

I blomlådorna har jag lagt halm. Och köpt brysselkål som jag trätt på ståltråd och stuckit ner i jorden. 

Prydnadskålen och silvereken är från i somras. Även här har jag dekorerat med halm, stuckit ner brysselkål och lagt ut äpplen. Äpplena i korgen är frostade, jättelätt att göra med äggvita och strösocker. Ett tips är dock att ta in dem när det förväntas bli orkan och regn annars är de inte så jättefrostade längre...;)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint som vanligt på er trapp!Va fint me brysselkål,de har ja inte sett förut!Ja tycker dom är goda att äta stekta.Kram farmor

livet på myra sa...

Tack! Nej det tror jag faktiskt att jag kom på själv. Stekta får vi äta på jul då! :)