måndag 8 december 2014

Lummerkransar!

 Oj vad tiden rusar nu. Denna vecka är det Lucia, både på Livs förskola och på mitt jobb. Idag fick jag hämta hem en febrig tjej från förskolan men hoppas verkligen att hon är frisk till torsdag kväll och kan vara med på Lucia. Tycker det är såå mysigt. Var i kyrkan på Lucia i helgen och jisses vad fint det var! Satt faktiskt med tårar i ögonen ett par gånger. Kanske det få bli en tradition, att gå i kyrkan på Lucia.
Vet ni vad jag har gjort? Jo fått tag på lummer och gjort två små lummerkransar. (Och ja, man får faktiskt plocka om man plockar för eget bruk.) De  hängde jag på vitrinskåpet i köket. Tycker de blev så fina! Och tänk att jag en gång var på väg att göra mig av med detta vitrinskåp som då var i omålad furu...


Försöker njuta av decembertiden som tyvärr inte bjuder på så mycket snö. I söndags var vi bjudna av mamma på julbord, julkorten är fotade och beställda och ikväll kom jag på hur jag ska duka på jul. Har också precis klickat hem en liten julklapp till mig själv, ni ska få se när jag fått dom...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Å stackars Livan❤️ Hoppas hon blir frisk snart! Kram

livet på myra sa...

Ja, hon va riktigt låg när jag hämtade henne men Alvedon gjorde susen...nu ikväll tror jag hon va feberfri, hade inte så hög under dagen heller så det va en lindrig variant!
Kram