lördag 20 december 2014

Nya hallen och kaminen!

Trodde väl aldrig att jag skulle få lägga ut detta men ÄNTLIGEN är det klart!! Fast en ynka sak är inte klar såg jag när jag tog kort, det är väl de där 3 % som alltid blir ogjort i ett rum det...
Hur som helst är jag/vi supernöjda med hur det blev. Tidigare var det en gaanska smal hall med en hel vägg under trappen. På väggen fanns en dörr in till ett pannrum. Själva pannan tog vi ut när vi bytte värmesystem så då fick vi ett bra förvaringsutrymme. 
Det va väl egentligen Lars som började prata om att ta upp väggen och sätta upp en kamin. Jag var nog lite mer tveksam men jag litade på Lars. ;) I mars började Lars riva, först inne i pannrummet men sen gick det inte att gömma så mycket längre. I flera månader levde vi i ett litet kaos men bit för bit la vi saker bakom oss och närmade oss sakta målet. Det mesta har vi gjort själva, Jan har varit med och gjutit golvet och rörmokaren fick dra om lite rör. Och såklart har vi haft elektriker här. Till trappen skulle vi ta hjälp men den gubben var en sort för sig...












Från köket sett..
Och från vardagsrummet.

4 kommentarer:

Emma sa...

Tur att du litade på Lars för det blev ju hemskt bra! Måste ju kännas dubbelt så stort nu och härligt med kaminen. Kram

A på Hörn sa...

Oh va fint dä blev! Härligt o rofullt att få elda i kaminen =)

Jenny sa...

Det blev så himla himla fint! :)

livet på myra sa...

Tack snälla ni!!