onsdag 23 mars 2016

Påsken är snart här!

Ljuvliga högtid är nu nära. Påsk för mig är starten på våren på något vis. Även om den ligger tidigt i år så fick man ju hopp om våren i förra veckan. Nu ser påskhelgen ut att bli lite dyster, vädermässigt, men det finns ju så mycket annat att glädjas åt, inte minst de extra lediga dagarna vi får tillsammans. När vårkänslan började infinna sig så var det också på tiden att göra lite vårigt ute. Skrivbordet jag tog till altanen har varit med om både höst och vinterutsmyckning men nu blev det små pensé-planteringar, påskris och ägg.


Entrédörrarna fick kransar av björkris, den gamla kälken och skidorna fick ge plats för en mjölkspann och ett gammalt vagnshjul. Lite blommor och påskris med fjädrar.
 Att lägga på lite halm i krukorna gör det lilla extra tycker jag. 
Påskriset stoppade jag i en smalare kruka, la ett gammalt tyg runt om och "fyllde upp", la halm ovanpå och la ner några ägg som jag hade gjort sen förut.

Glad Påsk.

Inga kommentarer: