onsdag 30 mars 2016

Härlig påskledighet!

Idag var jag tillbaka på jobbet efter några dagars ledighet. Så skönt att få några extra lediga dagar tillsammans. Och ja. det hade inte varit dumt med några fler lediga dagar om jag säger så. Nu dröjer det länge till nästa ledighet, ja det blir inte förrän till semestern eftersom Lars jobbar de få röda dagar som är nu under våren. 
En liten sammanfattning av påsken 2016...
Påskharen kom på besök, redan natten till Långfredagen faktiskt. Hade fixat pysselbok, cd-sagor tillsammans med lite godis och tuggummin.
Under veckan hade en tanke satt fart igen, om man skulle ta och springa milen igen under helgen. Så det gjorde jag på Långfredagen, varför skjuta det framför en liksom. ;) Och tur var väl det för de andra dagarna har det blåst ännu mer än vad det gjorde när jag vände och hade 5 km kvar...
Japp, så här kan man alltså se ut när man sprungit långt.
På Långfredagen var det ju också våffeldagen så vi gjorde våfflor. Alltid lika gott!
På påskafton var vi bjudna på kusin Albins 3-års kalas. Så vi målade prickar i ansiktet och drog. Vi åt god mat och fikade gott. Kusinerna lekte och hade skoj.
Bjöds på en jättefin tårta. 
Och innan vi åkte hemåt hade visst påskharen lämnat lite godis i trädgården.
På påskdagen var vi hemma hela dagen. Jag målade en del småbrädor som vi ska ha till en bänk och på kvällen åt vi god middag. Grekisk potatisgratäng, kebabspett och tzatziki. Och till det, ett glas rött.
På Annandag påsk och på tisdagen hade vi lite besök. Och jag målade lite till. Betade av en del tv-serier som vi låg efter med och tittade på en av de nya Beck-filmerna. Annars var jag lite sur för att mitt paket med böcker som jag skyndade mig och betalade extra frakt för för att få det innan påsk, först dök upp igår. Men då fick jag iallafall avsluta ledigheten med en bok.
Ja, snart är det helg igen och på lördagen ska jag göra något riktigt spännande. :)

3 kommentarer:

Veronica sa...

Gött med lite extraledigt! Själv sliter jag mitt hår över PM:et till examensarbetet, är ju en utmaning när skrivkamraten bor drygt 20 mil härifrån och vi kommunicerar med mail och telefon... Men, men, det blir väl bra till slut det med. Vilken bok högg du in på först då?

livet på myra sa...

Hihi,hoppas er mail - konversation är något tydligare än våra sms. :D Tror ni fixar det galant,annars kan man alltid göra om! Det blev Lycke, en ny författare för mig. Verkar lovande!
Kram

Anonym sa...

Åhh detta vill vi ha recept på;-)
Ni ä såååå flitiga i er familj,ja hoppas det ä smittsamt när ja läser bloggen din :-)