måndag 7 januari 2019

Måndagslista!

Tänkte att jag skulle börja med ett nytt inslag på bloggen. Nämligen en måndagslista, inspirerad av en annan bloggare men kanske inte fullt så glamorös. Jaja, håll till godo!

Måndagslistan!

Jag:
Tillbaka på jobbet efter två veckors ledighet. Kort dag idag så kändes knappt som om jag hade jobbat. :) Är väl snart inne i detta också. Liite, men bara lite, skönt med vardag och rutiner.

Familjen:
Liv hade studiedag idag, eller om jullovet var ända till idag, lite dålig koll på just det så hon var hos mormor och Jan under dagen. Hon har förövrigt en superlös tand som hon aldrig kan dra ut. Pedagogiska föräldrarna hotar med att ringa tandläkaren. (Fast vi ska egentligen göra det om den inte var ute efter nyår). Ger den några dagar till. Finns väl ändå ingen tid att få hos tandläkaren...

Veckan som gick:
Jaa, man visste knappt om det var tisdag eller fredag eller kanske onsdag. Härliga lediga dagar som vi inte planerade ihjäl på något vis alls.

Veckan som kommer:
Full rulle direkt med jobb, kvällsföreläsning och fortbildningsdag. Katterna ska steriliseras på fredag.

Veckans bästa:
Att ha Livs kusin här på övernattning!
Att vi helt plötsligt dragit igång ett nytt projekt. Är superpepp på det faktiskt!

Vad jag ser fram emot till helgen:
Att fortsätta projektet "riva puts på muren i trappen".

Drömmer om:
Att bli ekonomiskt oberoende.

Min träning:
Yeah. Måste verkligen ta tag i detta med träning nu alltså. Jag som tränat flera gånger i veckan hamnade i någon antiträningsfas i våras när det blev så varmt. Orkade inte träna på hela sommaren, när hösten kom var det inget annat än jobb och bröllopsförberedelser och sen kom jag inte igång när vi kom hem från resan heller. Men nu jäklar. När t o m de stretchiga tightsen börjar strama så är det dags att ta tag i det. Kikar också på lite andra middagstips. Behöver lite ny inspiration och vill prova lite vegetariska recept. Tänkte också skippa socker ett tag men det gick några timmar bara så satt jag med fikabröd. Förbud är inget för mig men jag ska försöka välja bort sötsaker lite mer. Många gånger äter man ju bara för att det finns.


Inga kommentarer: